logo
.. / Start / Archiwum / 2008 / Jury
       
Philip Arnould - uznany autorytet na międzynarodowym forum teatralnym nie tylko ze względu na zaangażowanie w prezentację spektakli teatralnych i tanecznych na całym świecie, ale też z uwagi na pełną poświęcenia realizację długoterminowych, międzynarodowych projektów, będących wynikiem współpracy wielu artystów.

Mohammad Atebbai - dyrektor naczelny i założyciel Iranian Independents, czołowego w Iranie niezależnego zespołu filmowego w Iranie. Założony w 1997 roku Iranian Independents angażuje się w produkcję, promocję i sprzedaż irańskich niezależnych filmów krótko- i pełnometrażowych oraz dokumentalnych.

Stefanie Carp  - niemiecki dramaturg, pochodzi z Hamburga. Od połowy lat 80. pracowała jako dramaturg w Dusseldorfie z Volkerem Canaris i Michaelem Huthmannem. W latach 1988 -1993 była dramaturgiem współpracującym z Frankiem Baumbauerem w teatrze w Bazylei.
Loughlin Deegan - był producentem wykonawczym zespołu Rough Magic Theatre Company od sierpnia 2003 roku. W tym czasie zespół znacznie rozwinął się artystycznie i coraz lepiej funkcjonował finansowo. Wcześniej Deegan zajmował stanowisko kierownika literackiego w Rough Magic, gdzie jego obowiązki obejmowały koordynację pracy zaproszonych pisarzy, nadzorowanie projektów i inicjatyw związanych z irlandzkimi dramatopisarzami.

Adela Donadio - filozof, reżyser teatralny, pedagog i dyrektor narodowej szkoły teatralnej w Bogocie (Kolumbia). Od roku 1997 r. jest dyrektorem La Casa del Teatro Nacional i zastępcą dyrektora artystycznego Festiwal Iberoamericano de Teatro w Bogocie. Za swoje inscenizacje otrzymała stypendium IDCT (Instituto Distrital de Cultura Y Turismo) oraz Instytutu Goethego, który współprodukował „Arabską noc” R. Schimmelpfenninga w reżyserii Donadio w 2006 roku.


John Freedman - niezależny krytyk teatralny, piszący m.in. dla TheatreForum, i redaktor The Moscow Times, regularnie współpracujący także z londyńskim Plays International oraz New York Times, uznany autorytet w dziedzinie rosyjskiego teatru współczesnego. Tytuł doktora w zakresie języka rosyjskiego uzyskał na Harvardzie.

Dominic Hill - pełni obecnie funkcję dyrektora artystycznego Traverse Theatre w Edynburgu. Urodzony w Londynie, wykształcenie zdobył w Oxfordzie. Pierwsze doświadczenie w pracy teatralnej teatrami Dominic Hill zdobywał pracując m.in. w londyńskim Orange Tree Theatre. W latach 2003 – 2007, Hill wraz z Jamesem Brining pracował na stanowisku dyrektora artystycznego w Dundee Rep Theatre, specjalizującym się w inscenizacjach klasyki.
Chul Lee Kim - pełni obecnie funkcję dyrektora artystycznego SPAF (Seul Performing Art Festival) w Seulu. Jest też członkiem koreańsko-japońskiej Theater Exchange Association. Reżyser (teatralny i muzyczny), tłumacz tekstów dramatycznych, aktor.  Urodzony w 1953 roku, ukończył studia na wydziale Performing Arts Uniwersytetu Sungkyunkwan.

Krystyna Meissner - absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. W drugiej połowie lat 50. wyjechała po raz pierwszy na Zachód, do Paryża i Londynu. Uczyła się języków, pracowała i podglądała Petera Brooka oraz Jeana Vilara, reżysera i pomysłodawcę festiwalu teatralnego w Awinionie. Początek jej zawodowej kariery reżyserskiej wiąże się z polskimi prapremierami Escorialu Ghelderodego, Samoobsługi Pintera i Na pełnym morzu Mrożka.

Carmen Romero - zajmuje obecnie czołową pozycję w świecie teatru w Chile. Jest znana w Ameryce Łacińskiej jako osoba niestrudzona w upowszechnianiu kultury, zwłaszcza tej łączącej jakość z nowoczesnością. Carmen Romero otrzymała już kilka nagród za swoją pracę upowszechniania i zarządzania kulturą w Chile, w tym Premio Elena Caffarena przyznawaną przez Servicio Nacional de la Mujer oraz nagrodę Emprendimiento przyznawaną przez Fundację Futuro.
Pavel Rudnev - krytyk teatralny, menadżer, obecnie też dyrektor artystyczny moskiewskiego Meyerhold Centre. Urodzony w 1976 roku w Khimki, jest doktorem w zakresie historii sztuki. Ukończył też Studio Teatralne prowadzone przez Natalię Krimową na RATI-GITIS (Rosyjska Akademia Sztuk Teatralnych). Specjalizuje się w studiach teatralnych nad współczesnym dramatem.

Marc Russell - twórca i dyrektor Festiwalu Under the Radar organizowanego od 2005 roku w Nowym Jorku. Festiwal jest okazją do pokazania dzieł zarówno obiecujących, nieznanych twórców, jak i uznanych talentów teatralnych. Przedstawia kreacje zbiorowe oraz efekty działań pojedynczych artystów, pisarzy i twórców. Głównym celem Festiwalu jest zaoferowanie widowni krótkiego kursu z dziedziny ekscytującego, niezależnego i eksperymentującego teatru współczesnego, tworzonego przez najbardziej dynamicznych  artystów.

Iphigenia Taxopoulou - Artystyczny doradca festiwalu Ingmara Bergmana w Sztokholmie oraz Athens Festival. Taxopoulou jest też współpracownikiem Hellenic Centre, greckiej części International Theatre Institute, gdzie odpowiada za jego stosunki międzynarodowe. Hellenic Centre, założone w 1951 roku, jest pozarządową organizacją non-profit, skupiającą zarówno twórców teatralnych, jak i teatrologów, krytyków i dramatopisarzy. Ma na celu wsparcie współpracy między artystami greckimi i międzynarodowymi w zakresie sztuk scenicznych.