logo
Boski początek tygodnia
Początek nowego tygodnia okazał się dla widzów Boskiej Komedii bardzo pracowity. Poniedziałkowy program startował wcześnie rano i zakończył się tuż przed północą.

Choć po weekendowym wypoczynku wczesne wstawanie to prawdziwy dramat, warto było zebrać siły i zjawić się w Pałacu pod Baranami. Tu o godz. 9.30 festiwalowy dzień zainaugurowały wyjątkowe warsztaty Edinburgh Festival Fringe Road Show Kraków. Gdy w jednej z sal Pałacu Tomasz Borkowy wraz z grupą specjalistów związanych z Fringe’m opowiadali, jak dostać się na wyjątkowy edynburski festiwal, w Gazeta Cafe przy ul. Brackiej rozpoczynała się pierwsza ze Scen Dantejskich – spotkanie z Moniką Strzępką. Później, już Centrum Festiwalowym, gośćmi kolejnych Scen Dantejskich byli: Jan Klata, Justyna Łagowska i Janusz Opryński.

U progu nowego tygodnia widzowie Boskiej Komedii obejrzeli też dwa kolejne spektakle konkursowe. Babel 2 w reżyserii Mai Kleczewskiej okazał się serią bardzo odważnych monologów, w trakcie których młodzi adepci krakowskiej PWST śmiało pogrywali z festiwalową widownią. Na znajdującym się na tylnej scenie sceny ekranie cały czas widoczne było okno internetowej wyszukiwarki. Bohaterowie co chwilę wpisywali w nią nowe hasła wyszukując zdjęcia, filmy, piosenki mogące posłużyć za ilustrację do snutych aktualnie opowieści. Akcja nie została poddana fabularyzacji, jednak początkowo można było odnieść wrażenie, że uczestniczymy w projekcji filmu. Im dalej bohaterowie wprowadzali widownię w swoje historie, tym bardziej wszyscy obecni na przedstawieniu oddalali się od roli biernych obserwatorów.

Spektakl Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego zgromadził w Narodowym Teatrze Starym chyba wszystkich krakowskich teatromanów. Bosko-komediowa prezentacja była szansą, by bez wysiłku podejmowania podróży do Bydgoszczy obejrzeć spektakl, który krytyka już miesiąc temu nazywała wydarzeniem sezonu. Reżyserując Dziady Wodziński wyciągnął je z zakurzonej biblioteki szkolnych lektur. Akcję spektaklu włożył w znane nam współczesne przestrzenie i przedmioty. W pierwszej części spektaklu, w rozłożonych namiotach recenzenci spektaklu zobaczyli obóz dla uchodźców; w końcówce, pojawiające się metalowe barierki przypominały im już te, pamiętane z Krakowskiego Przedmieścia.

Dziś kolejne spotkania z twórcami i konkursowe prezentacje. Startujemy o godz. 12.00 Scenami Dantejskimi z Mają Kleczewską (Pałac pod Baranami). O godz. 14.00 na pytania widzów i Jacka Cieślaka odpowiadał będzie Paweł Wodziński. Po południu natomiast kolejne trzy spektakle Inferno: Joanna Szalona; Królowa w reż. Wiktora Rubina (godz. 16.00, Teatr Ludowy), Ojciec w reż. Agaty Dudy-Gracz (godz. 18.30, Teatr im. J. Słowackiego / Duża Scena), Judyta w reż. Klemma (godz. 21.00, Narodowy Teatr Stary / Scena Kameralna).

FOTO
Babel 2 / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Babel 2 / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Babel 2 / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Babel 2 / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Babel 2 / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Mickiewicz. Dziady. Performance / próba / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Mickiewicz. Dziady. Performance / próba / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Mickiewicz. Dziady. Performance / próba / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Mickiewicz. Dziady. Performance / próba / fot. Grzegorz Ziemiański, www.fotohuta.pl
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Mickiewicz. Dziady. Performance / fot. Tomasz Wiech
Powrót
71/215
13 grudnia 2011